søndag den 4. december 2011

Indisk morgenmad!

Glædelig 2. advent (:
ja, jeg ved godt at det ikke er kage, men det smager altså godt alligevel!
Jeg fik opskriften af min gode ven Smiley, fordi han mente det var lige så godt som CUPCAKES(!!)

 Min skøre, nysgerrige kat, Topsy, som troede at der var noget i skålen som hun også gad spise:

her er opskriften, hvis nogen af jer sku få lyst til at prøve det selv:

2 Spsk. vegetabilsk olie(olivenolie er nok for kraftig i smagen, jeg brugte jordnøddeolie)
25g mel
100g hakkede mandler
3dl mælk
30g sukker
mynteblade til pynt (jaja, whatever.. valgfrit XD)


1. Kom olien i en lille tykbundet gryde over svag varme så det ikke brænder på.
2. Skru ned for varmen og tilsæt mel. Pisk godt så det ikke klumper.
3. Kom mandlerne i, mens der hele tiden røres.
4. Tilsæt mælk og sukker lidt efter lidt og bring det i kog. lad det koge i 3-5 minutter eller til det er jævnt og får en konsistens som legeret suppe.
5. Hæld det over i en skål. Dekorer og server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar